Kabel-tv

Föreningen har ett avtal med Tele2 (f d ComHem) för själva kabel-tv-nätet och abonnerar för samfällighetens räkning på "grundpaketet" från Tele2. Det innebär att fastighetsägaren inte ska betala för baspaketet. Kontrollera din faktura från Tele2 eller kontakta dem och påpeka detta. Betalkanaler, bredband samt telefoni står var och en själv för. Kolla in http://www.tele2.se

Om det inte fungerar
Vem som helst i föreningen kan ringa och felanmäla till Tele2:s kundtjänst 90222, se http://www.tele2.se för öppettider. Det är dock klokt att kolla om grannarna har samma fel om det är så att det är t ex bildstörningar. Är det fel på egen utrustning så får man själv betala service besöket.

Får man installera ytterligare uttag själv i sin fastighet?
Det enkla svaret är nej. Visst får man koppla in utrustning i uttaget men ytterligare fast installation som Tele2 ska ha ansvar för måste beställas via Tele2. Ta kontakt med Tele2 om ni är osäkra.

Senast uppdaterad 2022-05-19.